Änderung der Schandfleck-Animation bei Durumu ³

Im amerikanischen Forum hat Bashiok bekannt gegeben, dass sie einige Änderungen an der Fähigkeit Schandfleck, im Kampf gegen Durumu, vorgenommen haben, um die sicheren Laufwege leichter zu erkennen. Da die Fähigkeit kurz vor dem Release von Patch 5.2 bei zu vielen Spielern Performance-Probleme verursachte, entschied sich Blizzard dazu diese kurzerhand zu ändern, was dazu führte, dass die Fähigkeit schwerer wurde, als von Blizzard gewollt war. 

Seitdem hat Blizzard an der Verbesserung der Erkennbarkeit der Laufwege gearbeitet und fügte diese Änderung nun per Schnell-Patch und Hotfix ein. Die Antworten der amerikanischen Spieler lässt zumindest hoffen, dass es nun deutlich leichter ist den richtigen Weg zu finden.

Blizzard PosterBashiok on (Sticky) Durumu Maze Improvements – 4/9

Late in the 5.2 PTR cycle we found that the Durumu smoke effects during the maze phase were causing debilitating performance issues for some users’ computer hardware configurations. We made a fairly last-minute change to the cloud effect that wasn’t quite what we had first planned on using, and as you’re likely aware, made traversing the maze more difficult than we had intended.

Last night we released a fast patch (you can read more on these small client patches here) in addition to a standard hotfix, which both work to improve the readability of the maze visual, as well as make the way the maze appears a bit more intuitive. These changes will be noted in a future hotfix blog update.

It being Tuesday and all, we’re eager to hear how these improvements impact your runs tonight and/or later this week. Let us know in the comments below!